onsdag 19 mars 2008

6. Födelsedag

Carola firade sin 40 årsdag i slutet på Maj 2003 med släkt och vänner. Vi fick en fin sommar tillsammans, hon målade inomhus och så putsade vi två lite på våra bilar.
Men så i slutet augusti började hon bli så trött och hängig fick antibiotika men hon fick inte komma på någon röntgen förrän sex veckor efter hon pratat med läkaren om det.

Denna långa tid från 2 januari 2002 när Carola fick sitt besked, bröstcancer.
Elakartad har jag hela tiden känt att det inte skulle gå så bra, jag vet inte varför.
Men jag ville att hon skulle klara det, att dom skulle kunna hjälpa henne. Så klart trodde jag ändå att allt skulle gå bra.
Hon blev opererad först en tårtbit sedan hela bröstet och denna tuffa behandling som
gjorde henne så svag och sjuk illamående och tappade allt hår. Sedan en ny behandling där hon åter tappade håret men inte blev lika sjuk. Sedan drygt 5 veckors strålbehandling 2 ggr om dagen i Umeå i drygt 5 veckor. Över 20 mil hemifrån.
Sommaren 2003 mådde hon bra, håret började växa tillbaka. Hon firade sin 40 årsdag 29 maj 2003 med släkt och många vänner, hennes äldre syster hjälpte henne och jag bidrog också med maten. Dagen var varm och solig och vi kunde vara ute alla. Hoppet var återställt, nu skulle hon få må bra flera år framåt, kanske t.o.m bli frisk. Det var vad hon själv tänkte också.

Inga kommentarer: