lördag 9 maj 2009

254. Du är en del av mej

Du är en del av mej

Du mitt älskade barn du fattas mej varje minut
Vi som är bundna så hårt av kärlekens knut.
Du var och är en del av mej.
Även om du nu i livet kroppsligen fattas mej.

Vi är mor och barn för alltid fast knutna i varandra
Även om du nu blev tvungen att vidare vandra
Det gör så ont som om en bit skurits ut från mitt bröst,
För denna sorg finns ingen tröst.

Den skär den smärtar varje sekund
Om jag åtminstone fick krama om dej här en liten stund.
Fast nu längtan är fruktansvärd och stor.
Är jag glad för att du nu i himmelen bor

Att du där för alltid är lycklig och glad
inte ledsen längtande sorgsen som jag.
Jag kommer att sakna dej varenda dag
men mitt hopp är att vi ska träffas och vara tillsammans
för alltid om ett tag

Då ska vi dansa hoppa kramas och ha det så underbart
Tänk att när den dagen kommer har jag äntligen sörjt klart.
Du kommer för alltid vara älskad och bunden till mej
För inte ens döden kan skilja på mej och dej

Du finns i mitt hjärta även om jag är sorgsen och svag
Att du är där är det enda som håller mej uppe tills vi
syns en dag.
Jag älskar dej.
Du är för alltid bunden och fast knuten till mig.

Okänd

2 kommentarer:

mimmi sa...

Tänk att när den dagen kommer har jag äntligen sörjt klart...

Ännu en mening som går rakt in i hjätat, så sant!

Många kramar!
mimmi-theo´s mamma

Birgitta sa...

Ja mimmi det är det som håller en uppe att vi alla skall träffas igen en dag. Kramar

Även den har jag hittat på nätet där amerikanska mammor skrivit om sin förlust av barn.