lördag 9 maj 2009

253. PLEASE

PLEASE
Snälla, fråga mig inte om jag kommit över det ännu.
Jag kommer aldrig över det.
Jag ber er att inte berätta att hon är på en bättre plats.
Hon är inte här med mig.

Snälla, säg inte att hon slipper lidande.
Jag har inte kommit till rätta med varför hon var tvungen att lida alls.
Snälla säg inte att du vet hur jag känner,
såvida du inte har förlorat ett barn.

Snälla, fråga mig inte om jag känner mig bättre.
Sorg är inget som helar.
Jag ber er att inte berätta för mig att jag har haft henne i så många år.
Vilket år skulle du välja för min dotter att dö.
Jag ber er att inte säga att Gud aldrig ger oss mer än vi kan bära.
Snälla, bara säg att du är ledsen.
Snälla, bara säga att du minns mitt barn, om ni nu gör det.

Låt mig tala om mitt barn.
Nämna mitt barns namn
Snälla ......... bara låt mig gråta.

Snälla tala om henne, prata om hennes vackra leende,
dela med dig av dina minnen av henne.
Dela min sorg för att hon har gått.
Fråga mig vad jag älskade hos henne.

Berätta vad du tyckte om henne.
Säg mig vad hon tillförde i ditt liv.
Säg att du kommer att sakna henne.
Säg att hon var vacker.
Säg att du älskar henne.

Men snälla säg inte att det inget finns att säga.

Författare okänd

3 kommentarer:

mimmi sa...

Dikten tar andan ur mig...
Ibland hittar man inga ord, just nu hittar jag inga ord!
Tack för att du hittade den dikten.

Kan jag få lägga upp den på Theo´s sida?
Sorgen tar aldrig slut, det skulle jag vilja förmedla till dem som läser min sida.
Hur lång tid det än tar, så lever våra barn så starkt inom oss.
Längtan sliter på ens själ.
Det går aldrig över!


Många kramar som känns.

Mimmi-theo´s mamma.

Anonym sa...

Kära du.

Närmare sanningen än så kan man inte komma.
Vi som VET hur det känns.
Att mista sitt barn är något man ALDRIG någonsin kommer över.

Stor KRAM till dig/Mvh Li Nyholm

Birgitta sa...

Så är det och förblir. Ibland har man inga ord då kan en dikt säga mycket. Det är fritt för den som vill att använda dikten har hittat dem på nätet och de är egentligen på engelska men har översatt till svenska.