lördag 9 maj 2009

252. Min systerdotter snart 17 år

I min systerdotters blogg står detta. (PS. John är min far.)

Min kompis kom förbi förut för att bli spådd av min mamma som lägger tarot.
Jag har fått gjort detta många gånger och jag tycker att det funkar och
ger en bra vägledning för val och annat i livet. Självklart ska man inte
lita på det till 100 % men det är upp till en själv hur man skall tolka
korten och hur man sedan ska gå vidare. Jag kan se sorg i ett kort
medan kanske Du kan se glädje, det är upp till var och en som sagt.

Jag har alltid varit intresserad av det mediala och har sedan liten
upplevt saker. En sak som är väldigt läskig är när jag var fyra år
och nyss lärt mig att skriva. Det var ett år innan min morfar John
skulle gå bort. Jag ritade mig själv och min familj ståendes på en
kulle med en kyrka bredvid, under kullen låg min morfar i en kista
som det stod "John" på. Att en sådan tanke ens kommer in i en
fyraårings huvud.
Jag hittade den teckningen för nåt år sedan och blev nästan chockad
över hur jag kan som liten rita sånt ett år INNAN han skulle dö.
En annan sak är att morfar än idag är med mig och jag är mycket
glad över det. Han är min skyddande ängel och ser till att jag har det bra.

(Visst är det märkligt men det sägs att barn ser mer än vi vuxna.)

3 kommentarer:

Suss sa...

En intressant historia.

Karin och jag tog ett tarotkort varje dag när jag jobbade hos henne för att se hur dagen skulle bli och ofta stämde det in.

Kramizar!

mimmi sa...

Två medium har sagt att min dotter har det tredje ögat...
Nu senast när jag var hade det andra mediumet sagt att Theo gillade en kort rosa kjol med volanger som min Nellie hade på sig.
Vad tror du hon kom ner i samma morgon som jag skulle till mediumet...den rosa kjolen.
Då har det ända gått cirka 1år mellan gångerna.
Jag tror att barn ser allt på ett mycket mer enklare sätt, ser inga hinder eller har några fördomar.

Som suss sa en intressant historia, jag tror vi alla har några speciella saker som hänt efter vi mist våra barn, saker som är svåra att förklara på naturlig väg, sen får folk tro vad de vill.

många kramar Mimmi- theo´s mamma

Birgitta sa...

Jag tror. Det finns alldeles för mycket som händer som inte går att förklaras bort hur mycket vi än undersöker det. Vi känner våra barn och vad de skulle sända oss för tecken.
De finns där för oss.
Ja barn har inga förutfattade meningar så de kan ta in saker utan förbehåll.
Kram båda de finns mer än vi anar.