fredag 8 maj 2009

251. Kratta leka


Igår var jag till mitt barnbarn och svärdotter och hjälpte dem att kratta gräsmattan.Sonen jobbar.
Jag är ganska ovan med sånt göra numera men takterna sitter i så det är inte främmande för mig. Var inte sol så det blev inte så svettigt men nog känns det i kroppen.
Sedan tog lilla Mira (barnbarnet) och min svärdotter i sakta mak en liten promenad på gatan där de bor för Mira gick själv och drog en vagn och stannade för att plocka småsten att lägga i och ur.
Så blev det fika och Mira pratade på gestikulerade och små skrattade och berättade tydligen en hel massa för farmor helt underbart men hon pratar thailändska så det är inte lätt förstå. Med thailändska menar jag babyspråket hon pratar låter så. Det är klart är man 1 år och 3 mån har man en massa att berätta för farmor när hon kommer.Haha. Härligt. En skön dag alltså.

3 kommentarer:

Suss sa...

Bra att du har dom...och en massa frisk luft fick du på köpet.
Du kanske har sovit gott inatt då?

Kan du inte thailändska???:):):)

Birgitta sa...

Haha, du är rolig du. Kanske är det för att de var i thailand när de väntade henne.
Inte sov jag annorlunda inte men strunt de får vara som det är. Sova får jag göra när... ja du vet, fast å andra sidan har Carola och jag mycket att prata om då eller vad tror du? I Evigheten finns inget slut.
Kramis

rainbow sa...

Skriver bara ett hej... !