torsdag 3 april 2008

33. Över 2 år nu ofattbart 2006

Jag går till dig i alla väder, hela året, och nu är det över 2 år, hur är det möjligt tiden står ju still för mig, mår inte bättre nu, jag mår lika dåligt.
Jag planterar blommor, vattnar blommorna, på våren och hösten planterar jag nya, jag sopar undan snön från stenen på vintern, tänder ljusen och väntar på att du skall komma hem, men du kommer ju aldrig, så jag går där och fortsätter sköta din blommor och läser med oseende ögon ditt namn, jag förstår inte vad där står, för jag väntar ju min dotter tillbaka hem.
Jag väntar på dig med ångest och smärta som kramar mitt hjärta. Var är du? När kommer du hem? Jag har väntat så länge. Jag älskar dig, jag saknar dig, var finns du, vill ha dig här nu.
Din Mamma
................


13 aug 2006


Jag vattnar blommorna för blommor behöver vatten.


Jag har lovat min syster att vattna hennes blommor medan de är på semester, naturligtvis gör jag det. Blommor behöver vatten för att leva.


Jag har lovat att vattna min son och hans fästmös blommor när de är borta, naturligtvis gör jag det. Blommor behöver vatten.


Min syster kommer hem uppdraget är slutfört. Jag kan se och prata med henne.


Min son och fästmö kommer hem mitt uppdrag där är också slutförd, jag kan se honom och prata med honom. Jag vet var han finns för jag kan ringa, se och träffa honom.


Jag ringer min äldsta dotter, jag vet var hon är, för jag kan prata med henne i telefon. Höra hennes röst. Jag kan se henne och träffa henne.


Jag vattnar min dotters blommor medan hon är borta men hon kommer ju aldrig, jag vet inte hur länge hon skall vara borta, och inte kan jag nå henne, för jag vet inte vart jag skall ringa.Varför kan jag inte se henne och höra hennes röst.
Där står jag framför en sten formad i svart granit som ett lutande hjärta, så vacker.


Där står jag och läser med oseende ögon, min dotters namn och ser hennes bild och blommorna som jag vattnar, kan inte förstå, att där står hennes namn, ett misstag, vad gör jag där. Vänder om börjar gå därifrån, men jag måste ju sköta mitt åtagande att vattna hennes blommor tills hon kommer igen.Kommer du snart? /Mamma





Inga kommentarer: