torsdag 20 mars 2008

12. Hur mår min kropp då?

Ja, finns bara ett svar "dåligt".
Sensommaren 2003 började jag få fjärils fladder i bröstet förstod så småningom att nåt var fel.
Tog kontakt med läkare och fick besked att jag hade alldeles för högt blodtryck och att min sköldkörtel mådde dåligt, låg för lågt. Efter diverse prov av olika mediciner så blev det något bättre, men allt efter tiden gick fick jag ännu mera ångest och jag blev darrig och förlorade vikt.
Blodtrycket ville inte bli bättre och ångesten steg så jag blev sjukskriven från november 2003 och för att jag skulle kunna ta hand om min sjuka dotter.
Samma höst bodde min mor hos mig i 8 veckor för de skulle göra rördragningar, stambyte, i den lägenhet hon bor. Men det var inga problem, det gick bra.

Men aldrig att jag skulle överge min dotter om jag så skall stupa själv, allt måste bli rätt. All tid var hennes, all min kraft var hennes.Talade ständigt om hur mycket jag älskade henne, jag älskar dig också mamma, sa hon. Mitt hjärta brister, för att aldrig bli helt igen.
De andra då, jo, jag älskar alla mina barn och barnbarn de har alla var sin bit i mitt hjärta. Alltid.

Det är en svår tuff tid för Carolas dotter, allt kretsar runt hennes mor och hon är bara ett barn som från att ha haft en frisk och aktiv mamma har Carola inte kraften att ens stå på sina ben alla dagar men dottern har alltid kommit i första hand för Carola.
Inget barn skall behöva vara med och se hur mamman blir sämre och sämre i så unga år, allt förändras.

2 kommentarer:

Anonym sa...

De allra varmaste tankar till dig..jag förstår hur svårt du har haft det..att mista ett älskat barn är så oerhört tungt..! Den sorgen går aldrig över..Att ta en dag i taget är nog det som gäller..Alla styrkekramar vill jag sända dig Kram Maggan

Anonym sa...

Tack Maggan
Det är oerhört tungt. Sorgen finns där för alltid liksom saknaden

Carolas mamma