tisdag 18 mars 2008

4. Börja om igen



Bild fått låna av Karin L. dk


Men tyvärr visade det sig att hon inte svarat som väntat på behandlingen utan fått flera tumörer och måste åter in för operation och denna gång tog de hela bröstet, enligt min åsikt borde de gjort det första gången eftersom de redan från början visste att detta inte var någon snäll och vanlig cancertyp och inte hormonell. Läkaren sade till oss senare, unjefär 1 person drabbas vart annat år av denna typ av tumörer.

Jag skjutsade in henne igen till operation och väntade tills hon blev inropad. Åter igen ångestfull väntan och ringande till operation för att höra hur det gått och sedan besök på sjukhuset där hon fick stanna 3 dar med dränering i såren. Vid första besöket mådde hon väldigt dåligt och kräktes, när hon blev piggare så envisades hon med att jag och pojkvännen skulle se ärret där de tagit bort bröstet.

Hennes äldre syster, som bor långt ifrån, kom hem en vecka och hjälpte henne hemma. Under denna tid arbetade jag heltid för jag måste ju försörja mig men tog ledigt när hon behövde mig. De var mycket förstående på mitt arbete.

Inga kommentarer: