onsdag 10 augusti 2011

549. Lite tyst här nu

Det har inte blivit så mycket skrivet här i sommar. Har liksom tappat orken händer inte så mycket och haft annat för mig.
Min mor fyller 90 år nu så på lördag skall vi fira henne den närmaste släkten, så vi syskon har planerat och gjort inköpen.  Diakonissan har ringt henne och skall komma hem till henne på måndag och gratta.
Inte visste jag kyrkan gjorde det för vi har inte annonserat om det för det vill inte mamma utan det är
helt privat.
Men det skall bli trevligt att få träffas alla syskon och syskonbarn de som kan komma och inte bor för långt ifrån. Hoppas bara att vädret blir fint och inte regnigt.
Mitt eget mående har varit en berg o dalbana men jag har trots allt mått bättre än på många år emellan djupdyken.
Saknade efter min dotter är densamma, lika overklig och svår att ta in och lika smärtsam det finns så många tankar som snurrar runt och som aldrig kan besvaras. Så många nätter som jag sitter på balkongen och tittar upp mot himlen och tankarna går tillbaka till det svåra och då går det bara inte att hålla tillbaka gråten.
Jag saknar dej så fruktansvärt Carola finns så mycket som jag, vi, skulle vilja dela med dig.

2 kommentarer:

mimmi sa...

Känner likadant..orkar inget mer än det absoluta nödvändiga.
Känner sorgsenhet för det för min andra två barn.
J blev sjuk på min födelsedag med magont o kräk...så jag fick passa på honom hela dagen. Vi andra blev inte sjuka som tur var. Sen hade han mardröm en dag, växtvärk en annan o lite "kiss" i sängen den tredje så jag är trött..sliten.
Men så är det med så barn.
Hinner aldrig med att bara få vara med mina tankar om Theo, vill så gärna bara ha en dag med tankar o minnen. Snart börjar skolan igen o det blir rutiner för alla. Skönt faktiskt..sommaren har gått fort.
Igår var vi ute efter ko o kalv till halv tio.
Många kramar till dig vännen o önskar dig vila o all värme som finns. Mimmi, Theo´s mamma

Birgitta sa...

Jag kan förstå att sommaren är en hektigk tid för er med kor och gård och så sommarsjuka barn, förstår också att det känns bra med skolgången för då får du kanske lite andrum fast den lille tar ju den mesta tiden. Vet hur det är med mitt barnbarn lilltösen vill ha uppmärksamhet och speciellt nu när hon fått en lillebror. Så jag brukar ägna henne den mesta tiden när jag är där den lille växer ju till sig så då blir det tid för honom också men just nu har han mer behov av sin mamma och sovande men de växer snabbt de små. När får du lite avlastning då så du kan ägna dig lite åt dig själv och din sorg då du bara får kan tänka på Theo jag förstår du har behov av det.
Kram fina Mimmi många tankar går till dig. Håller om dig i tanken.