tisdag 26 oktober 2010

488. Stjärnan

Har gjort klar stjärnan som jag sätter hos Carola. Köpte för ett tag sedan oasis i stjärnform så nu har jag klätt den och satt den på plats och bäddat kring ljung med tuija kvistar, tror jag det heter till Allhelgona skall jag sätta krans tända ljus och marschall hos henne. Det är en dag då praktiskt taget alla går till sina kära på kyrkog. det brukar alltid vara fullt med folk där från morgon till sen kväll. En mycket känslosam helg då vi hedrar våra kära, så i min värld passar inte alls haloween in, den skulle jag helst se kommer bort de är bara affärer som tjänar på det och hedrar inte alls våra kära ett dumt påhitt tycker jag taget från ett land med andra traditioner och passar inte in. Det är min åsikt och mina känslor.
 Som jag skrivit förut så har jag en speciell stjärna på himlen som jag betraktar som min dotters stjärna och som jag tittar på varje kväll och tystpratar med. Spelar ingen roll vad den kallas det är ändå den stjärnan jag valt.

2 kommentarer:

mimmi sa...

Så fint med stjärnan!!!!!
Det är så fint tänkt...

Idag fick jag 4 gubbar extra till fikat istället för de vanliga 3..
så jag fick kasta mig i bilen till affären för att handla, efter mjölkningen och rengöring på foderbordet till korna...vila???

kramar som känns och värmer dig!
Mimmi, Theo´s mamma

Birgitta sa...

Ingen rast eller ro bara ila bara gno.Det är väl så din dag ser ut.
Hjärtekramar
Birgitta