fredag 12 februari 2010

412. Lätt blandat

Först några bilder på utsikt och snön.
6 febr.2010 mitt på dan

9 febr.2010 mitt på dan

7 febr.2009
Frågan är var det mer i fjol eller mer i år vid samma tid


Onsdag var jag till frissan så nu vågar jag visa mig ute för folk igen. Skojar. Men usch så jobbigt när håret blir för långt och hopplöst hålla på med. Mina frissor som jag fick ta kort på.

Torsdag var jag tvungen åka på apoteket och ta ut mer astma medicin. Sedan åkte jag till kyrkogården skottade den nya snö som kommit sedan sist och tända ljus. Såg fotspår i snön fram till min dotters plats och dom var inte mina, innan jag skottat.

11 febr 2010
Som ni ser är det en bit att skotta sig fram

     
11 feb 2010
 

14 febr 2009

I alla fulla fall så bestämde jag mig också för att åka till Birsta köpcentra och inhandla diverse saker, bla annat färgpatron till min skrivare. Blev en del affärer och som alltid en del oplanerade inköp men som jag tyckte var nödvändiga. Inte kläder utan annat, visst är det så eller hur blir mer än man tänkt sig tur man inte åker dit så ofta. Väl hemma så skulle jag sätta in ny patron i skrivaren efter att fått bryta mig in i förpackningen som man får göra med en del. Shit, patronen passade inte. Jaha ja, får jag nu byta till rätt fast jag brutit förpackningen står att man inte får det vid byte. Ja det är bara att åka tillbaka nästa dag och prova lyckan. Så nästa dag, som är idag kör jag iväg till Birsta igen och kan ni tänka er de köpte tillbaka den och jag får pengar tillbaka och en ny patron, rätt sort denna gång. Finemang eller hur. Men så onödigt, hade ändå en försäljare som tycktes veta men det gjorde han uppenbarligen inte. Nej nästa gång klarar jag det bättre själv. Så det så. Så blev denna vecka. Har varit soligt nu några dagar  -3gr, så skönt att få se solen, lite mer bekymmersamt när den står så lågt nu den här årstiden att man lätt blir bländad.

5 kommentarer:

Suss sa...

Mycket märkligt! Jag köpte en patron idag också men får inte igång skrivaren, det finns ingen mera oteknisk människa än jag så jag får snällt vänta tills Stina min vän kommer tillbaka hem från Filippinerna den 23:e! Skit också.

Jag måste berätta vad som hände mig en dag förra veckan.
Jag bara älskar dom där små "tecknen" jag får ibland det vet du och om det var ett "tecken" eller inte är upp till var och en att avgöra men jag är övertygad efter allt som har varit.
Så här var det:
Jag skulle fylla i en närvarorapport till AF och åka ner med men jag hittade bara en enda bläckpenna i hela huset och den jäkeln fungerade mycket dåligt så jag fick skriva med blyerts vilket jag mycket väl vet att man inte ska men vad gör man?
Jag tänkte då att idag måste jag köpa bläckpennor så det finns och det kanske man gör typ vart 5:e år eller?
När jag går så tar jag med mig soppåsen och vad tror du ligger utanför soprummet och glänser i snön?
En väldigt vacker bläckpenna! Vit med gulddekorationer!
Jag plockar naturligtvis upp den men tänkte att den funkar säkert inte.
Jodå den fungerade alldeles utmärkt!
Är det en slump? Jag tror inte det Mig veterligen var det första gången jag hittade en penna och just den dagen som jag tänkte köpa såna med!
Våra barn är med oss och hjälper oss med vardagslivet det är jag övertygad om vid detta laget

P.s! Inga spår efter snöänglar i snön utanför dig! Gör du inga såna aktiviteter hehe?

Kramar!

Birgitta sa...

En märklig historia du har.
Ja vet du jag tror fullt och fast på att de hjälper oss för jag brukar be om hjälp när det är nåt annorlunda och då får jag den hjälpen så jag tror absolut.
Inga snöänglar
Kram

mimmi sa...

Jag blir varm i kroppen när jag läser Suss berättelse.
Ja, våra barn måste finnas med oss..helt klart!
Något annat kan jag inte tro.
Kramar till er båda med värme.
Mimmi

Lilian sa...

Hej Birgitta!
Vad skönt att du fick byta patron! Märklig historia som Suss berättar. Helt klart att våra barn ser och hjälper oss.
Varm kram.
Lilian

Birgitta sa...

Ja Lilian jag fick byta patron de köpte tillbaka den så jag hade bara att gå in och köpa ny fick dessutom lite pengar tillbaka. Media Markt var 10 kr billigare än Claus Olsson.
Kram