torsdag 8 oktober 2009

349. Städa ur kasta

Idag har vi en container här utanför igen höst och vår kommer en för de boende här. Alla tiders.
Så jag har varit duktig och städat ur i klädkammaren och källaren en massa som man samlar på sig bl.a sånt som man klassar som kan vara bra att ha. I mitt fall är det en massa små kartoner för ex. julklapparn. Men nu har jag kastat en massa och så säcken som jag fyllde en natt när jag inte kunde sova, en plastgran som jag inte heller har användning för. Känns så bra bli fri sånt utan att behöva åka långa vägar med skräpet. Så nu finns det lite små hål att samla vidare i, haha. Nä... skall försöka hålla mig istället skall jag någon gång framöver vara lite strängare och gallra ytterligare både i klädkammaren och källare. Har rätt god ordning på alla grejor så det är inte rörigt men det där utifall att grejorna brukar sällan komma till användning. Och tid har jag ju att göra det det är bara lusten och energin som fattas. Sedan åkte jag till kyrkog. till Carolas plats och tände ljus och så iväg och handla, så dyrt allt blivit. Har ganska ont i fingrar och händer nu känner jag.

Får nog bära ut vinterdäcken till bilen också nu för att åka och få dem skiftade. 4 däck ut, 4 däck in, känns i händerna det också och lite träningsvärk kan det bli för jag lyfter ju inte däck varje dag precis. Men allt går om man måste.

4 kommentarer:

mimmi sa...

Så oerhört bra det där med container´n.
Alla skulle behöva rensa ut lite varje år.
Min pappa sa alltid
-Du åker iväg utan något i händerna, för det mesta,men kommer alltid hem med något.

Du är i mina tankar.
kramar från hjärtat. Mimmi

Birgitta sa...

Ja han har rätt igentligen borde man plocka bort en grej för varje nu man köpt. Men man är som ekorrar sparar och sparar fast man inte använder allt.
En del sparar man av olika orsaker, minnen och nostalgi.
Tänker på dig
Hjärtekram
Birgitta

Lilian sa...

Hej Birgitta!
Känner igen samlandet... bra att ha...ekorren du vet. Har också börjat kasta ej använda saker. Inte klokt så mycket sånt man har. Ska försöka slänga en sak för varje ny jag köper, men det är inte lätt.
Ja, vintern är på väg och du ta det lugnt med bärandet på däcken. Ensam är stark, eller hur?
Vi hörs.
Tänker på dig.
Kram Lilian

Birgitta sa...

Hej Lilian
Att det skall vara så svårt att kasta saker man inte använt på flera år. Borde kanske sätta datum och årtal för att få bättre koll.
Jag börjar tänka så här att om jag går bort vilket jobb mina barn får att gå igenom allt fast det mesta är väl bara att kasta eller sälja bort. Däcken är inte så hemskt tunga men otympliga och fyra så nog känns det. Kanske får man lite muskler på köpet, haha. Den dagen i alla fall.
Kram vi hörs