onsdag 19 augusti 2009

314. Videoband till DVD skivor

Nu har jag överfört en del av ett videoband till en dvd skiva. Det är samma spelare för båda. Köpte en i våras för att inte något skall gå förlorat av de filmer jag har på Carola och övriga.
En inspelningsbar DVD med VHS är det smidigaste sättet att föra över VHS till DVD, det involverar ingen dator överhuvudtaget.

Det var inte lätt att titta på filmerna där min älskade dotter är med, tårar och hjärtklappning och nerver hela tiden. Men det är värt allt att kunna behålla dessa filmer innan de förstörs på videobanden för de säger att magnetismen går ur banden.

Sedan kan jag se dessa filmer även på datorn om jag vill och göra flera kopior.

I övrigt har jag några dåliga dagar med mycken gråt allt får mig till tårar så nu är jag där nere igen. Hösten kommer sakteliga och jag vill verkligen inte ha vinter igen. Den som vi hade var väldigt svår tycker jag personligen, mycket snö tidigt kom den och lång vinter hade vi. Nej, jag ser inte fram mot den alls.
Men inga val finns nu heller. Tänk om man ändå kunde gå i ide som en del djur gör. Trött är jag men sova hela natten igenom verkar omöjligt är väl något jag måste lära leva med också.

5 kommentarer:

Suss sa...

Jag har sagt det förut och jag säger det igen, jag skulle vilja ha lite av din tekniska förmåga.
Jag kan ingenting sånt.
Och jag skulle vilja ha lite av din styrka för du är starkare än du tror Birgitta.
Att sitta och titta på film på Carola så kräver styrka.
Jag vet att Madde har film på Micke och även film där han bara filmar och pratar i bakgrunden.
Jag vill "inte" se, jag är inte redo för det och vet inte om jag någonsin blir.

Tack för att du finns och delar med dig!

Birgitta sa...

Det har ju gått så mycket längre tid för mig men vi har ändå olika sätt att tackla vår sorg och smärta, och det tar också olika tid du är inte stark nog nu men det kan komma en dag kanske. Ett sätt för mig att hålla henne levande om än det gör ont för jag kan fortfarande inte förstå.
När det gäller teknik så är jag ganska envis vill veta hur man gör och jag har ju fått en hel del kunskap genom det arbete jag hade.

Tack för DU finns och vi är vänner och kan prata det är värt mycket.
Kramis

mimmi sa...

Tänkte precis som suss...tänk om jag hade lite av din tekniska förmåga...
Jag har inga filmer själv om Theo, men några av våra vänner har spelat in och gett oss filmer på DVD. Ovärderligt med oerhört smärtsamt att se.

Har sett dem på snabbspolning...det var svårt att höra Theo´s röst.

Skulle också sova bort ett par dagar...det läskiga är att TIDEN går så fort.
Tiden sen jag sist såg Theo blir bara längre och längre...

Många många kramar till dig.Mimmi

Tojjan... sa...

Sänder energi via nätet!
Många kramar Tojjan

Birgitta sa...

Tack Tojjan, kul höra från dig.
Kram

Mimmi, tiden går både för fort och ändå är det så nyss för tankarna finns där ständigt. Vill inte att det skall gå så lång tid vill ju träffa henne här och nu.
Kramisar