fredag 14 augusti 2009

311. Tandläkarbesök

Så har jag då varit till tandläkaren för att fixa den tand som gick av. Det blev ingen stift tand för roten är så liten, så den drogs ut. Istället skall de så att säga hänga en tand, förbinda den med en tand bredvid, fråga inte hur de gör för det verkar knepigt, nu denna gång fick jag en plasttand som de limmar fast i de andra tänderna håller väl inte för någon påfrestning men ser ju betydligt bättre ut. Men kostnaden blir inte lägre än för en stift tand. Blir en hel del flera besök där innan allt är klart.
Många har ju tandläkar skräck men det har inte jag, har rätt hög smärtgräns på gott och ont kanske. Men är istället en känslig person psykiskt.
Nu skall jag vänta på att bedövningen släpper innan jag ger mig ut och handlar.

Träffade också en av mina sorgesystrar som arbetar på tandvården och är tandsköterska.
Soligt ute men inte mer än kring +18. I morgon blir det uppvaktning av min mamma på 88 års dagen.

Inga kommentarer: