söndag 26 juli 2009

299. När livet går sönder - en blogg som berörde


Läser en blogg idag som handlar om en ung flicka som mister sin mor i cancer, en ung mor även det. Jag är oerhört berörd av vad hon skriver så fint hon berättar om sin mors sista tid. Det påminner i mycket om min egen dotters sista dagar. Tårarna forsar det är omöjligt att låta bli. Detta är länken till sidan om någon vill läsa. Ett sätt att förstå hur en dotter (lite äldre barn)sörjer sin mor och upplever allt.

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.5802491

Så klart tänker jag på min egen dotter som var ännu yngre och min dotterdotter hur hon hade det under sin mors sjukdom att 16 år gammal mista sin mor är inte lätt allt blir ett enda kaos när inte den mor hon stod så nära finns att lotsa henne genom tonårstiden och stötta sin dotter när hon växer upp till kvinna och själv blir mor någon gång i framtiden. Det tar tid att bli stabil i den åldern.
Jag är stolt över mitt barnbarn, Carolas dotter, hon har klarat det och mognat det sista året.

3 kommentarer:

mimmi sa...

Det svider till i hjärtat när jag läser vad du skrivit.
Ska in på sidan och läsa när jag har bättre med tid.

Det är en stor, viktig, stark och trygg "gren" som går av på ens livsträd när en förälder dör.
Särskilt när man inte är så gammal.
Som du beskriver så fint, att ha någon som lotsar en genom livets olika vägar och faser.
Det är så oerhört viktigt när man är i livets start...
Jag var ju 25år när jag miste min pappa hastigt, men det är svårt att leva med.
Han saknas hela tiden.
Tänker på dig och din dotterdotter..din älskade carolas ALLT.
Kramar i massor-mimmi, theo´s mamma

Birgitta sa...

Ja Mimmo det är svårt förlora en älskad förälder i unga år det som gett så mycket trygghet att veta att de alltid finns där för en.
Kramar från mig till dig
Birgitta

Birgitta sa...

Förlåt Mimmi skall det stå ser inte för tårar lite ner just nu ikväll.
Det är jobbigt när det blir sovdags.