onsdag 27 maj 2009

266. Förkylning

Många år innan Carola blev sjuk var jag aldrig förkyld, under hela hennes sjukdom var jag aldrig förkyld tack och lov, 4 år efter klarar jag mig trot jag var fullkomligt nedkörd i kropp och själ men i höstas blev jag förkyld och så nu i måndags slog det till igen. Öm i kroppen och så kom hosta, snuva och feber. Värst är det på kvällen och natten. Rethostan gör ju så att man inte kan sova och inte blir det bättre av att jag har astma. Men nu känns det som det är på tillbaka gång det värsta,inte orkar jag så mycket än men allt måste ju gå.

3 kommentarer:

Lilian sa...

Hej Birgitta,
vad skönt att du är på bättringsvägen. Jag var heller aldrig sjuk förr, men nu tycker jag att jag jämt är det.
Verkar som att sorgen sätter ner immunförsvaret. Ha det så bra och ta det lugnt.
Varma kramar.
Lilian

Birgitta sa...

Ja håller med verkar som om man måste börja bygga upp försvaret på nytt. Saknar dej på du vet.
Kram

mimmi sa...

Krya på dig och en stor kram!
Håller med er båda...

Man är så sliten till kropp o själ,
den lilla orken vi har kännns som vi behöver den för att överleva vardagen. Det får inte plats med någon förkylning.

Många kramar igen, Mimmi