onsdag 20 maj 2009

263. Allt kan hända

Telefon ringde i morse och det var min mor hon hade åter ramlat när hon skulle dammsuga andra ggn nu på några mån. men inte slagit sig men kom inte upp från golvet. Som tur är har hon nu larm. Jag var inte klädd men oj vilken fart jag fick, på 10 minuter var jag där hos henne, jag har bara några minuters väg. Jag har nyckel som jag bär på mig alltid, hon satt vid köksbordet när jag kom för de hade redan varit där och hjälpt henne upp, allt var ok. Men vad orolig man blir. Dammsugningen tog jag hand om och vi satt och pratade lite för det behövde hon.
Allt kan hända när man har en åldrig förälder hon blir 88 detta år men är klar i huvudet och klarar sig bra i övrigt.

4 kommentarer:

Suss sa...

Ja allt kan hända på en bråkdels sekund.
Himla tur att din mamma inte skadade sig!
88 år! Hon har varit med om en hel del i sitt liv kan jag tänka mig.
Att leva lika länge till som jag har gjort, nä det vill jag inte.

Kramizar Gittan!

mimmi sa...

Många minnen kom tillbaka.
Eftersom jag miste min far för 13år sen och min farmor bodde kvar här på öland så var jag och mina syskon tvungna att ta olika beslut när det gällde farmor.
Hon ramlade ofta i sin lägenhet, blåslagen och bulor.Hon levde 6år efter pappas död.

Förstår din oro...rädslan.
Skönt att allt var okej och ni fick en stund tillsammans.

Kramar och tankar till dig och din mamma. Mimmi, theo´s mamma.

Såg även om boken...förstår att du blir RÖRD...
Din Carola blir aldrig glömd.

Birgitta sa...

Ja mimmi jag blev först rädd att hon hade fått en infarkt igen som hände ett halvår efter jag förlorade Carola men tur i oturen så var det inte så.
Kram

Suss. Vill inte bli så gammal att jag inte kan klara mig själv. Så mor gör det bra trots oron man har men vi hjälper ju till alla syskon.
Kram

Lotta sa...

Hej Birgitta!
Tack för din kommentar. Din mamma är en klok kvinna. Ska försöka komma ihåg hennes ord. Hoppas din mamma inte slog sig vid fallet. Och vad skönt för henne att du bor så nära. Önskar dig en fin helg.
Kram Lotta