torsdag 12 mars 2009

216. Där igen..

Har mått rätt bra ett tag men nu ligger jag där nere och krälar i leran. Har ingen lust till nånting, en natt där jag inte kunnat somna, försökte med avslappning och rensa tankarna men var hopplöst man blir näst intill desperat eftersom man är så trött, somnade till vid 5 tiden på morgonen men vaknade efter en halvtimma var fortfarande mörk, fick en så konstig känsla av att jag inte var ensam, kunde det vara min dotter, jag var lite rädd men tänkte varför det, jag vill ju att hon kommer men jag tror också att hon vet att hon kanske kan skrämma mig, rädslan gick över och jag sa till mig själv, det är min dotter inget att vara rädd för och jag blev lite lugnare, kanske var det hon ändå som gärna ville trösta. Kanske tröttheten och det att jag saknar och tänker så mycket på henne gör att jag känner som jag gör.Har haft mycket huvudvärk nu senaste veckorna inte migrän men ändå obehaglig.

Trots avsaknad av lust måste jag ändå åka och handla och gå på apoteket idag.
Ringde mor, hon behövde också nåt från apoteket så jag åkte till henne först för att hämta recepten.
Gick ju bra förståss, trots mycket folk där gick det rätt fort.
Men oj så trött jag är hoppas att jag kan sova den här natten. En enda natt i veckan där jag får sova en hel natt utan att vakna hela tiden är en önskedröm.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Besök på nätterna har jag aldrig haft, det är möjligt att det kan kännas olustigt för att det är mörkt ute och så.

Jag får nog ta och skicka upp dom där dropparna till dig!
Att få sova är så otroligt viktigt.

Kram Birgitta!

Tojjan... sa...

Hej Birgitta! Jag önskar så att du snart finner lugn igen och kan sova djupt och tryggt. Förstår om du är trött.

När det snart blir ljusare om kvällarna kanske en kort promenad innan sängdax kan hjälpa? Nu låter jag som en husdoktor...förlåt. Du kan säkert alla knep.

Önskar dig en fin helg, vi skrivs igen.
Kramar Tojjan

Anonym sa...

Sänder Dig många och varma kramar.

Vet hur jobbigt det är när man mår så dåligt och sen inte får sova.

Tänker på Dej!

Kram från Hervor, Jörgens mamma

Anonym sa...

Tack alla 3. Jag vet ju att det blir så här med jämna mellanrum och jag måste rida ut den stormen för att få lugnare period. Sömn är verkligen viktig.
Ni är så gulliga som bryr er, tack för det, det stärker.
KRAM på er alla, ta hand om er och en trevlig helg.
Birgitta