fredag 4 oktober 2024

Tiden

Gjorde en mini smörgåstårta och bjöd hem min son och svärdotter.

Det är märkligt så fort tiden går, ju äldre man blir ju fortare tycks den gå.

Jag släktforskar och därför går timmarna så fort att sätta sig vid datorn om man vill att klockan skall går fort. 

Men som sagt jag släktforskar och det är både roligt och spännande. Blir lite små och stora överraskningar  minsann. Sedan har vi ju det att allt måste sorteras upp och sparas även i pappersformat om man skall vara garanterat säker på att det inte försvinner. Åh ja det blir rejäla buntar med papper.

Förutom detta har jag gjort storstädning i mina pärmar oj oj så mycket jag strimlat upp. Nog sparar man mycket i onödan också. Men som sagt man kan inte till hundra lita på dator och webben. Tänk om det blir en stor krasczzzz. 

Jag stökar och bökar i lådor och kläder för att göra mig av med allt onödigt och de jag inte ens behöver numera.

Sommaren har väl varit så där både bra o konstig. Det är ju också en grej att vår o sommaren går fortare än vinterhalvåret. 

Nu är vi i varje fall inne i hösten och träden byter färg och allt vissnar ner av grönska o blommor.

Bilen måste förberedas för snö och halka och kyla.

Nä nu skall jag fika lite sent men som sagt tiden går fort vid datorn. Ha det ok alla, hoppas på fred i världen men ser väldigt trist ut nu.  

 

Inga kommentarer: