lördag 15 juli 2017

674. Glömde

I april gjorde jag en operation på mina båda ögon, jag hade grå starr. Gick bra, min son skjutsade mig in, det var mycket folk i väntrummet, så jag fick vänta nästan en timma, men själva operation gick rätt fort.
Dagen efter skulle jag på återbesök, och eftersom jag inte kunde köra bil själv så erbjöd sig min bror att köra mig och vänta tills jag var klar. Åter igen fick jag vänta väldigt länge många hade blivit opererad samma dag som jag. Det var så trevligt att få ha min bror med. Allt var ok. Men det var märkliga ljus fenomen, jag fick efter operationen, och när synen började komma tillbaka, från att haft glasögon från 20 års ålder. Nu behöver jag inga glasögon, inte ens när jag kör bil, känns märkligt och har inte riktigt vant mig ännu, att vara utan glasögon. Skönt är det i alla fall, att kunna se ordentligt igen.  👍

Inga kommentarer: