söndag 23 december 2012

603. Nu är den här...igen..julen

Tänk, jag tycker tiden går så väldigt fort, nu är det jul igen och snart ett nytt år. Jätte mycket snö har vi fått redan nu FÖRE jul lite ovanligt men det snöar mest varje dag. Nu får det vara nog tycker jag.
Allt stök och bök är avklarat idag. Jag har vadat fram i snön till min dotters viloplats på kyrkogården och sopat snö från stenen och skottat bort snön där framför hennes sten och tänt ljus i alla lyktorna så nu skall det brinna några dagar omkring 2 till 5 dygn unjefär.
Julafton firar jag hemma hos min son och hans fru och 2 barn. Några mil att åka fram och åter men går bra bara folk kör vettigt på vägarna. Just nu i skrivandets stund är det bara ett par minus grader.


Jag önska er alla...




2 kommentarer:

Unknown sa...

Sänder många kramar fina Birgitta.

Vi satte ner ljus i snö till Theo, det var så mycket snö. Ska dit idag och tända ljus för nu är det barmark...all snö regnade bort!

Önskar dig ett fridfull nytt år med hälsa och ork kära du och många skratt med barnbarnen..kramar från mitt hjärta.Mimmi

Anonym sa...

Tack tack mimmi dina rader värmer här har vi mycket snö och även om det tinat lite här med vid nyårstiden så är det mer än nog kvar. Har tänt ljus hos Carola både jul och nyår. Jag har njutit julafton med de små barnbarnen. Hoppas du med har fått skratta och känna sinnesro med familjen. Ha det så gott och håll er friska. Varma hjärtekramar från mig. Birgitta 6 jan 2012