fredag 6 maj 2011

537. Idag 6 maj 2011

Idag den 6 maj 2011 är det 7 långa år sedan jag miste min dotter Carola. Ändå så nyss svårt förstå att tiden går. Saknaden och sorgen är inte mindre och dessa dagar är den mycket intensiv.
Jag började dagen igår (5 maj) med att vara barnvakt på förmiddagen till min sondotter 3 år och det är en lisa för själen.
Så åkte jag till blomsterhandeln för att ordna blommorna till Carolas viloplats. Åkte till kyrkogården och ställde dem på plats för jag vill de skall finnas där så tidigt som möjligt just den dagen. Och naturligtvis skall jag dit idag och tända flera ljus hos henne.
En dag som alltid är den värsta i mitt liv, en dag jag aldrig kan förstå att hon inte är kvar här med oss på det sätt vi helst vill. Men jag vet hon följer oss därifrån hon är nu. Älskade dotter saknar dig och älskar dig, bär dig med mig i hjärtat och i minnet varje stund och dag.
Det här kortet fick jag idag av en vän till Carola så tacksam för den gåvan


Blommorna på plats eftermiddag 5 maj, det skulle bli kallt på natt mot 6 maj därav plasten men den skall jag ta bort när jag åker dit idag, är mitt i natten när jag skriver detta

5 kommentarer:

mimmi sa...

FINNS INGA ORD SOM TRÖSTAR EN SÅN HÄR DAG...BARA MASSOR AV KRAMAR I STILLHET SÄNDER JAG TILL DIG.
MIMMI, THEO´S MAMMA

Anonym sa...

Den dagen vi inte förstår...
Så sant och hur skulle vi kunna förstå, en del av oss är ju borta.
Kramar om Dig!
Hervor, Jörgens mamma

Birgitta sa...

Tack Mimmi och Hervor
Ni har rätt båda kanske är det så att vi en dag får svaret, den dagen vi ser dem igen. Hoppet överger man inte om att så sker.
Kramar tillbaka till er båda
Birgitta

Lilian sa...

Nej, det finns inga ord till tröst...vårt hopp är att få träffa våra älskade barn igen.
Sänder dig många varma kramar idag.

Birgitta sa...

Tack Lilian hoppet överger man aldrig. Kram
Birgitta