lördag 19 mars 2011

527. Tänker och tänker


Igår fredag tänkte jag på min dotterdotter hela tiden, Carolas flicka, hon var på begravning av sin bästa vän 22 år bara, en skolkamrat och vän, en tung dag för anhöriga och min A. Att först behöva gå på begravning av sin egen mor för snart 7 år sedan och så nu en kär väninna, att inte förstå vad som händer och varför. Jag har kört dessa flickor ett antal gånger med min bil till olika platser när de var yngre, bla när de var på avslutningsbal för gymnasiet, då de var uppklädda i vackra balklänningar, vad jag grät på vägen hem, vi hade så nyss förlorat Carola och det var så orättvist att det inte var hon som fick skjutsa sin dotter och hennes vännner att hon inte fick vara med sin dotter, när hon slutade skolan tog sin student tog sitt körkort blev myndig ja allt. Det finns ingen som helst mening i det som hände Carola och hennes dotter som blev utan en älskad mor.
Min dotterdotter hade satt in en egen annons för sin vän i tidningen. Så fina ord hon skrev. Det kändes i hjärtat och tårarna kom. Tyvärr kan man inget göra för att skona sina barn eller barnbarn från detta hemska.

Jag åkte till kyrkogården senare på dagen för att tända mitt ljus hos min dotter och tände också ett extra ljus där för Jill, jag vet inte var graven är men såg en plats med mycket blommor i rosa rosor och vita rosor och så en blomsterbåge med regnbågens alla färger så vackert. Vädret var inte det bästa igår för det snöade och blåste men var rätt lugnt när jag var där.

4 kommentarer:

mimmi sa...

Tårar och mer tårar..så sorgligt.
Tänker på din dotterdotter som ska behöva så mycket sorg i sitt liv.
Så orättvist!

Det är så mycket ledsamt och oförklarligt som händer hela tiden..vi på ön hade ett smärtsamt dödsfall för några veckor sen.
En ung nybliven 3 barns far på 36år, skulle döpa sin dotter samma dag...han hade ont i huvudet och gick upp för att vila en stund. Där somnade han in..och kom till änglarnas stad. Tänker på alla gånger vi talat med varandra, inte för att man känner varandra så himla väl, men en liten ort som denna känner alla..alla.

Det händer hela tiden överallt, igen är förskonad mot smärtan eller sorgen eller saknaden.
Kramar som känns från hela mitt hjärta. Mimmi, Theo´s mamma

Birgitta sa...

Ja mimmi du har rätt det händer sorgliga saker hela tiden och man blir väldigt berörd om än man inte känner personen så väl men vi vet ju hur anhöriga har det. Jag tycker jag har blivit väldigt känslig numera för världen har blivit så hård känslolös och svår att leva i med alla dessa förmyndigande när det gäller sjukdommar och arbeten och skolgång. De unga har det inte lätt.
Hjärtekram kära mimmi
Birgitta

Lilian sa...

Kramar till dig Birgitta....det är så sorgligt när dessa unga går bort. Stackar A vad hon får genomgå mycket sorg.
Förra veckan begravdes min väninnas sambo, han som blev mördad. Han blev bara 49 år. Trist värld som vi lever i.
Lilian

Birgitta sa...

Fruktansvärd tid och värld vi lever i allt för unga mister livet.
Man blir så oerhört berörd av alla dessa. Den sorg och saknad man själv bär förstärks när man läser.
Kram båda
Birgitta