torsdag 25 februari 2010

417. Misslyckades

Igår skulle jag bleka slingor som jag brukar. Valde ett märke jag haft förut men som alltid ändras något.
Givetvis gick det åt pipan. Det blev inga blonda slingor utan orange. Så nu hoppas jag det värsta går bort i tvätten. Nej jag tänker inte stoppa huvudet i tvättmaskin. Vågar mig inte på att prova på nån annan färgning för då är risken att det blir grönt i stället, det här har aldrig hänt mig förut. Så nu är det bara att smyga ut när det börjar skymma, haha, och inget solljus och det verkar ju inte vara nån risk för sol de närmaste dagarna, tvärt om. Verkar som vi skall få snö nu. Den här veckan har och är det otroligt kallt, varje dag -15gr dagtid och över -20-25 gr mot kvällen.Suck och suck, hur länge skall det pågå. Man känner sig frusen och instängd. Nån trafik kaos har vi inte haft här åtminstonde inte än.




Normalt borde det blivit så här. Vad kan man annat än sucka eller skratta åt eländet
men hår växer ut.

5 kommentarer:

Suss sa...

Vi verkar göra samma saker nästan samtidigt, jag gjorde slingor i söndags men jag blev nöjd. Tror du inte att du har tagit ur dom lite för tidigt? Det brukar bli rött då.
Till juletid för drygt 1 år sen när jag var hos Karin på arbetsträningen så fick jag för mig att färga mitt hår. Det var första och "sista" gången! Jag blev orangeröd i hela skallen och kunde inte ens gå till jobbet. Det tog 4 behandlingar till för att bli åtminstone lite normal där uppe igen! Åh vad jag ångrade mig, ville inte ens gå till affären.
Men lilla Birgitta hav förtröstan för det är snart Påsk och då kan du ha sjalett *fniss*.

Birgitta sa...

Hahaha ja passar nog som påskkärring.
Nej jag har inte tagit ut för tidigt satt mycket längre än längst tiden. Såg direkt det skulle bli nåt fel, men var tvungen sitta längre så inte allt skulle bli för orange. Ja man lär väl kanske av missar och vilka märken som är bra.
Kram

mimmi sa...

Jag brukar köpa ett shampoo som innehåller "färg" hos min frissa.
Det finns i blont, choklad och svart.
Jättebra till alla gråa hår som dyker upp, som en liten svag toning och den gör håret mjukt och blankt. Kostar 150kr, men räcker i 4-5 gånger så det är inte så farligt om man räknar ut per gång.

Kramar till dig och hoppas att slingorna försvinner i tvätten...
Kram till Suss med!

Tojjan... sa...

Birgitta! Din nya hårfärg ser varm ut. Jag tycker inte alls att du ser orange ut. Och nej, min dator är ny, och färgblind är jag inte!

JAg lyckades köpa, vad jag trodde var en toning, och dunkade på för fulla muggar. När jag sedan efter någon månad klipper mig hos frissan , påpekar hon den fina FÄRGEN, jag lagt i. Jag blev stum. Nu får jag dras med utväxt och mahogny till evigheters evighet om jag inte klipper av håret...

Alla är vi barn i början och jag ska nog upphöra med att experimetyera med min frisyr...

Kramiz!

Birgitta sa...

Ja det verkar som vi gör våra missar men inte med vilje.
Det växer ju ut men brukar blekna i färgen efter ett tag. Mitt hår är av den typen som ingen färgchampoo biter på.När det gäller grå hår är det alldeles för lite av dem så de syns inte. Har väntat många år på att jag skall bli gråhårig=blond men är nog som min mor inte ens hon har särskilt många grå hår trots sin ålder blir 89 i aug. Konstigt trodde jag skulle bli vit i håret av allt det hemska som hänt.
Kram på er alla vi är modärn med våra färger haha.