söndag 3 januari 2010

395. Så var julen och nyåret över



Känns verkligen skönt att jul och nyår är över för den här gången. Men nu skall allt plockas bort dingel och dangel o glitter. Det jag saknar är alla ljusen i fönstren de lyser så hemtrevligt i alla fönster.
Vintern har bara börjat och det känns så långt till våren men ändå går tiden så fort trots att den står stilla när det gäller saknaden.
Är så väldigt frusen i år men det har ju blivit väldigt kallt ganska tidigt i år känns det som.
Tog några kort när jag åkte hem från sonen igår stannade efter vägen kanske skrämde jag några bilister med blixtarna, fniss, fick några att köra lite försiktigare vem vet. Polis ni vet.






Den ljusa fläcken en skymt av SCA Östrands fabriken
det hållet jag skall köra mot till mitt hem

4 kommentarer:

Anonym sa...

ja usch vilken vinter vi fått. Jag gillar inte kyla och snö.

Jag tycker som du att det är skönt att jul och nyår är över, saknaden och längtan efter våra barn blir än mer påtaglig under helgerna, och det förväntas att man ska vara glad.
Tycker det är tungt nu, men säger som du, barnbarnen är vår glädje

Anonym sa...

Oj nu tryckte jag för fort!
Varma kramar till Dig Birgitta
Hervor, Jörgens mamma

Tojjan... sa...

God fortsättning Birgitta! Och ja jag håller med dig om att det är skönt att det är nytt år, och en hel del veckor kvar till vi skriver jul igen.

Vilken vargavinter och snörik årstid ni har! Blir allt avis, Varberg är en kal och snöfri fläck på kartan - som alltid - även i år.

Kramar med hopp om ett bra 2010!

Birgitta sa...

Kram båda, du Tojjan skall jag skicka lite snö!!!! Men ändå bättre med lite snö än slask blir lite ljusare också fast jag gillar inte vinter trots att jag är uppvuxen med den.

God fortsättning båda