måndag 26 oktober 2009

360. Ibland kan man inte välja de dagarna


4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Vilken bra liknelse med trappan.
Men ofta känner jag att jag inte orkar välja , även om jag skulle vilja gå uppför så orkar jag inte, men det är väl ett val det också..

Hoppas att Du orkar uppåt just nu

Kram från Hervor, Jörgens mamma

Birgitta sa...

Ja vet du vad ibland har man helt enkelt inte kraften för att ta ett endaste steg upp utan man får vänta där nere tills man får lite mer energi. Vet inte men jag pendlar väldigt upp och ned mest var och varannan dag. Så har det varit de senaste åren. Första åren kan man inte ens beskriva hur hemskt man mår.
Kram Hervor hoppas du kommit upp några steg.

mimmi sa...

Tänker på det Hevor skrev...oftas orkar man inte ens välja.
Så sant, för det är ju så det känns.
Det tar så mycket energi till att bara välja.
Undrar om all värk man har i hela kroppen, axlar, nacke beror på all sorg vi bär???

Fin bild...många många kramar Mimmi

Birgitta sa...

Ja du mimmi, all värk kommer från spänningar i hela kroppen och det i sin tur kan ge muskelinflammation som beror på sorgen. Det sa min läkare, inga reflex i ben osv fungerade som den borde hos mig. Så visst kan det vara den sorg vi bär som är orsak till mycket, vi går i ett ständigt spännings tillstånd.Det gör jag i alla fall.
Hjärtekram till dig