söndag 5 juli 2009

293. Spiral nedåt

Ute är det sol till och från blåser,omkr +18.
Men det är en sån dag, plötsligt kommer tankarna, synerna, ser framför mig den stund det ögonblick när min dotter lämnar denna värld, jag faller i gråt, gång på gång, det gör så ont, det är så hemskt, vill inte minnas just det, vill minnas den tid som var bra, då vi alla mådde bra. Tiden läker inte, den förändrar, för min del har jag nog blivit mera instängd från omvärlden, jag deltar bara på avstånd, de jag vill delta i är mina barn och barnbarn, jag skulle vilja ha dem alla här runt om mig men de är vuxna har egna fam. jag gav dem liv men de måste leva det själva som vuxna som jag själv gjort. Jag har valt och vill fortsätta finnas i deras liv, de betyder allt. Önskar dem alla allt gott. En önskan jag har kommer aldrig att uppfyllas att min älskade Carola skall vara här hos oss. Jag tror och hoppas att hon ändå är det fast vi inte kan se varandra. Jag saknar henne till vanvett, varje stund och dag.

Jag läser i tidningar osv om alla dessa unga som inte fått leva sitt liv fullt ut och jag tänker på deras föräldrar och den förtvivlan de känner och vad de har framför sig.

2 kommentarer:

mimmi sa...

Nu skriver du mina tankar, jag känner att jag så väl behöver tänka "positiva" tankar om min Theo.
Men det är så svårt för saknaden är så STOR så STARK!!!

Även det här med att jag inte deltar, precis så känner jag.
Mina vänner får nästan dra mig ut på små "händelser". Förra sommaren var jag på bio, det hade inte hänt om inte en av mina vännen kidnappat mig bokstavligen.

Tänker på dig Birgitta ska du veta och känner med dig.
Det enda våra barn som är i himlen mår dåligt över är att se oss gråta och lida.
Men så kommer det alltid vara, vissa dagar mer och andra mindre.
Kramar som känns från mimmi<3

Birgitta sa...

mimmi
Precis som du skriver är det vissa dagar värre än andra, men vi fortsätter ändå små steg i taget men saknaden den finns där hela tiden. Din fina söta Theo tittar ner på sin mamma och ser dig, en dag får vi se dem igen, det är min tro.
Varma tankar till dig och Kramar tillbaka