onsdag 24 juni 2009

289. Idag


Solig och varm dag, så idag känns det som riktig sommar änteligen.
Jag har suttit på balkongen och lyssnat på lite musik och en deckare i min mp3 spelare. Så klart började tårarna rinna när jag hör vissa låtar så dem får jag hoppa över. Känslorna svallar över och de blir för jobbigt.
Idag har jag planterat blommorna jag köpt i krukor och sedan åkte jag på em. till kyrkogården och städade bort allt annat och grävde ned de nya med kruka och allt, men det syns inte att de är planterade i krukor för jorden täcker dem. Några små blomlådor, får står fritt.
Värmen skall hålla i sig några dagar till sägs det, förhoppningsvis mycket längre än några dar, så det gäller att hålla kontroll och vattna om det blir torrt, även om där finns sprinklers.

2 kommentarer:

mimmi sa...

Låtar påverkar mig oerhört mycket.
Jag lyssnar och tolkar musiktexter mer noggrant än tidigare.

Många gånger när det är extra jobbigt så kommer en låt på radion som jag starkt förknippar med Theo.
Det ger en tröst.

Så fina sommar-blommor till Carola,
du är i mina tankar.
kram på dig! Mimmi

Birgitta sa...

Tack mimmi tänker på dig också
kramar till dig