tisdag 2 juni 2009

272. Webbkamera

Jag köpte webbkamera förra veckan så nu kan jag prata med min dotter och se henne i Messenger live eller Skype, åtminstonde nu i sommar när min dotterdotter är hemma på lov för hon har dator med webbkamera. Dotterdottern utbildar sig i Nätverksteknik med IT-säkerhet. Det är helt klart mycket roligare med webbkameran än i telefon för nu kan vi både se varandra och prata, inte kostar de nåt heller. Det var en bra investering eftersom de bor 77 mil härifrån mig. Blir inte så ofta man kan ses då.
På torsdag em. är jag bokad som barnvakt till mitt yngsta barnbarn, några timmar, tack o lov bor de bara nån mil här ifrån, det ser jag fram mot. Små guldkorn som gör det lättare de dagarna.

3 kommentarer:

mimmi sa...

Ja, det är de små stunderna som oftas ger något. Ibland räcker det bara med en kvart.

Stunder med nära och kära som betyder något och ger en kärlek och alltid finns där oavsett.
olika möten med människor som visar att de bryr sig...

Kramar till dig och hoppas att du får en mysig stund med barnbarnet...mimmi

Lilian sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lilian sa...

Vad bra dom har som har dig så nära och vad bra för dig att dom finns så nära.
Vad bra med en webbkamera för då blir det ju lite som att man träffas i alla fall.
Ha en så mysig dag du bara kan med lilla M imorgon.
Kramar till dig.
Lilian