tisdag 19 maj 2009

259. Lite till


Eftersom usbkabeln saknade i mp3 paketet så åkte jag tillbaka till affären killen sa vad pinsamt, de var väldigt trevliga alla där och så passade jag på att köpa mig en webbkamera som jag funderat ett tag på att köpa och en extern fristående hårddisk att förvara viktiga foton osv som jag har i min dator men man skall ha klart för sig att man också borde ha backup på dvd skivor också för även en sån kan krascha och då förlorar man detta värdefulla som man för allt i världen inte vill mista.
Naturligtvis måste man inte ha en extra hårddisk men då är det bra att ha flera dvd skivor i stället.
Så nu har jag en del att göra med att installera och det tycker jag är rätt roligt.

2 kommentarer:

mimmi sa...

Smart, det är sånt där som man tänkt att göra eller skaffa...

Alla ovärderliga kort...

Även det här med en mp3 spelare att ha talböcker i. Ligga i sängen och lyssna, varva ner och på något sett få lugn i själen.
Finns boken bortom stjärnan av Elisabet Nemert så är det ett tips från mig. Jag som aldrig läser historiska noveller läste den precis innan jag miste Theo. Handlar om kvinnors styrka och tro.

Du är i mina tankar. Kram Mimmi

Birgitta sa...

Ja du Mimmi man försöker ju på alla sätt få någon slags ro för att kunna sova för det är då de allra svåraste tankarna snurrar i huvudet och oron för dem man har kvar här.
Tänker på dig
Kram Birgitta