måndag 23 mars 2009

226. Jag förlorade


Hittat på nätet och översatt.

Jag förlorade mitt barn idag
folk kom och beklagade och grät
där jag satt och stirrade med torra ögon
de sökte för att hitta ord att säga
för att försöka ta bort smärtan
jag vandrade över golvet oförstående
Jag förlorade mitt barn idag

Jag förlorade mitt barn förra månaden
de flesta av folket har gått sin väg
en del ringer fortfarande en del stannar kvar
Jag väntar på att vakna upp från denna dröm
jag vill skrika Det kan inte var verkligt,
fortfarande är allt stängt inombords
Gud hjälpe mej, jag vill dö
Jag förlorade mitt barn förra månaden

Jag förlorade mitt barn förra året
folk som kom har gått
Jag sitter och grubblar hela dagarna
bär på smärtan djupt inombords
och nu frågar mina vänner Varför.
Varför kan inte denna mor gå vidare
utan bara sitter och upprepar samma visa
Gud i himelen det har gått så länge
Jag förlorade mitt barn förra året

Tiden har inte gått vidare för mig
tiden har stannat
Jag har gråtit så många tårar
jag ser i din blick, i ditt ansikte
hon måste gå vidare och lämna denna plats
fortfarande är jag kvar just här i den stunden
visan är den samma som förut
Jag förlorade mitt barn.........idag

~ Netta Wilson 1996 ~

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så sann, så fin!

Kramar!

Tojjan... sa...

Håller med Suss. En jättefin dikt. Återigen en tänkvärd text som väcker känslor.

Kram Tojjan

Tojjan... sa...

Hej hallå! Tittar förbi och undrar hur du har det. Önskar en vilsam helg, vi skrivs nästa vecka!

Kram Tojjan

Birgitta sa...

Hall¨å
Ja vi skrivs sedan. Hade bra i helgen. Lite trött eftersom jag haft dålig sömn nu ett tag igen trots jag tagit insomn tabl så hjälper det inte

Kram på er