torsdag 19 februari 2009

204. Läser en blogg om Sabinas kamp

Jag läser bloggen Sabinas kamp, och jag kan bara säga det är hjärtslitande och jag känner igen många delar där som min dotter gick igenom även om de inte har samma typ av cancer så skiljer sig inte behandligen så mycket, och de verkningar den har på kroppen hur livet sakta rinner ut.
Jag hoppas och ber verkligen att hon skall klara detta och att den nya behandlingen skall ge henne mycket mera tid. Hela jag gråter för hennes skull och den kamp hon kämpar m fl.
Carola min dotter, ordnade också om det skulle hända att hon inte skulle klara detta genom att se till alla försäkringar och sånt när det gällde sin dotter, sina hundar, sin villa, mm.
Kan man annat än beundra och gråta inför dessa personers lidande och ändå stora styrka och hoppet framför allt som vi aldrig får tappa, ingen av oss.

Detta är verkligheten för dem och anhöriga och vi måste vara medvetna om att det kan hända vem som helst men vi hoppas och ber att det skall komma nya behandlingar som hjälper. Det måste gå fortare framåt med forskningen. Jag skänker pengar regelbundet 3-4 gånger om året.
Jag har en direktlänk till hennes blogg på höger sida under "Länkar till andra bloggare".

3 kommentarer:

Tojjan... sa...

Tack för senaste inläggget. Om du klickar på bilden, tittar på tidningen så är det faktiskt undertecknad på framsidan av glamourtidningen (fejk så klart), men det är jag =)

Kram Viktoria "Tojjan"

Anonym sa...

När du skriver om cancer Birgitta så har jag så svårt att skriva nån kommentar.
Jag vet ju inte hur det är men jag vet att du förstår.
Vet inte vad jag ska trösta med.

Kramizar i mängder!

Anonym sa...

Sus
Jag förstår så väl att det inte finns mycket att säga när det gäller denna sjukdom och annat så ha inte dåligt samvete för det.
Det finns ju ingen tröst, inte för dej heller vi bara vet hur det känns att mista våra barn.
Kram
Birgitta

Tojjan
Så bilden på glamortidningen är du.
I såna här sammanhang vill man kunna fejka till en del bilder. Vara lite privat,hmmm.
Tänkte inte på bilden utan bara på det ämne du skrev om.
Kram
Birgitta