tisdag 10 februari 2009

185. Snö till salu...


Inte de värsta drivorna ändå.
Tog det här kortet när jag åkte ut från kyrkogården idag vid 11 på dan, kallt -10-12 gr, sol, tog kortet inifrån min bil och mot E 4 som går bakom snöhögarna. Nästan en halvmeter snö att skotta vid min dotters plats. Många stenar där är helt snötäckta. Tände mitt ljus när jag grävt fram lyktan men har en som hänger högt som lyser så där är aldrig mörkt.

Faktiskt är man rätt trött på kylan, snön går väl an men kylan är värre. Men det kommer väl en vår i år också. Ser nu på väderkartan på tv att det blir lika kallt om inte kallare i morgon också men snön verkar falla söderöver. Så ta det lugnt på vägarna alla ni som inte är vana vintervägar.

7 kommentarer:

Tojjan... sa...

Hej! Vilken fin bild du tagit! Jag bara ler när jag tittar på den. Ser ju ut som om du är i Alperna! Blir så "avis".

Snöovädret som drar in över södra Sverige satt vi förväntansfulla och hoppades på. Men se, tji fick vi. Halland ska tydligen bestå som en snöfri och kal fläck - inte en snöflinga har singlat ner från skyarna. Otroligt!

Nä se här har vi blå himmel, grillen ute och baden-badenstolarna framme. Suck!

Kramar och ha en bra fortsättning på veckan!

Tojjan

Anonym sa...

Tack.
Hmm, jag är nog lite "avis" på er är ingen vinterperson trots jag växt upp med snö om vintrarna.
Blå himmel här på vintern betyder kallt väder oftast. Vi har sol idag men kallt. Fast grått och dimmigt är inte kul heller.
Så du bor på rivieran du, fniss.
Kram
Birgitta

Tojjan... sa...

Haha...japp, Rivieran va´re här. Varberg för att vara exakt. Man blir blind i sin egen stad, ser ju inte havets skönhet så som någon som inte bor vid det gör. Ungefär som med snön, antar jag. jag är egentligen inte heller någon snömänniska, men skulle gärna för barnens skull se att vi fick rejäla skillnader mellan årstiderna. Som klimatet är nu, flyter det mesta samman i en regnig höst - typ.

Kram och vi skrivs igen!
//Tojjan

Anonym sa...

Hej
Trots jag bor norröver så har jag både snö och havet utanför min balkong men där är fruset nu. Bor efter kusten. Timrå heter orten ligger norr om Sundsvall. Men till våren när vattnet är öppet kommer båtarna. Då kan jag sitta i min pensionärskuvös och titta. Härligt med vår.
Höres, kram
Birgitta

Anonym sa...

Pensionärskuvös hehe.
Det var ett nytt och roligt ord.

Idag har vi snö här med du Gittan!
Massor...helt vitt.

Kramizar!

Anonym sa...

Sus
Skall man säga grattis eller beklaga. Fint med snö så länge den får vara vit, här saltar de bara de stora vägarna och ytterst lite sand på den andra. Men det är bra.
Här kallas inglasade balkonger för pensionärskuvös passar ju mej numera. Hihi.
Kram
Birgitta
PS Hur är förkylningen?

Anonym sa...

Jo näsan rinner som en kran....än.