söndag 21 december 2008

155. Hur gick det med bilen


Min bil

Sovrumsfönstret inför jul 2008 (ps ser ni snön)

Gick ner till Knubbis=bilens namn eller ibland Bullen, vid 3 tiden tog med väskan utifall att. Kan ni tänka er den startade direkt och jag knäppte händerna och sa tack. Blev så glad, tog en extra lång runda innan för att ladda batteri sedan åkte jag till affärerna och gjorde bort allt som skulle handlas och den startade då också när jag åkte därifrån.
Visst blir man glad när det fixar sig. (Carola hörde min bön.)

Idag har jag dammsugit allt, handlat allt, bakat vetebröd. Nu skall jag ta mig en kaffetår med nybakad bulle. Mums.
Återstår torka golven i morgon och på tisdag kan jag göra klart det som kan förberedas inför julafton. Så det har ju trots allt gått bra inför denna jul också, men jag vet jag brukar vara fruktansvärt trött när julafton är slut.
Det snöar här nu och jag behöver inte ge mig ut.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad du fejar och donar!
Så julfint du har i alla fönster med!
Här har jag inte gjort så mycket precis, lusten finns inte.
Bara jag har en skinka så blir det jul hehe.

Kram!

Anonym sa...

Vill bara sända en kram och önska dig en fridfull jul och så hoppas vi båda att den snart är över...

Saknaden är total,längtan så stark.

Jag ska handla mat i morgon, sen får det bli som det blir.
Kram mimmi/theos mamma 95-06

Anonym sa...

Tack mimmi!
Önskar dig det samma.Jag håller med, saknaden är total , det får bli som det blir men det är alldeles för många helger efter varandra.

Julkramar till dig också
Birgitta, Carolas mamma

Tojjan... sa...

Hej Birgitta!
Vad glad jag blir för din skull att bilen rullar på och tagit till sig laddningen! Hoppas du gör detsamma och får en fin (vattkoppfri?) jul med mycket mys och värme.

Kramar från Viktoria i ett totalt snöfritt Varberg!

Anonym sa...

tack Tojjan
Jodå bilen uppförsig bra nu.
Vattkoppar har jag haft i barndomen så för mig får det nog bra för jag antar att man får dom bara en gång.
Tyvärr, får jag inte träffa lilla Miranda förän till söndag, då skall hon och jag öppna en julklapp var.
Ha det så bra och god forstättning.
Det samma gäller gäller er andra här.
kram
Birgitta, Carolas mamma
Här finns det snö så allt är vitt men väldigt spårigt och lite halt.
Skicka lite i en kartong lär nog inte gå, fniss.