lördag 30 augusti 2008

112. Mer värmande ord

Till Minne av min dotter Carola på nätet www.familj.se
Tiden går, och jag känner vissa speciella datum i magen och hjärtat en saknad som gör ont. Ser då sambanden, Allhelgona, julen, den 29: maj etc för alla dessa datum är ständigt återkommande minnen som hon gav. Vi ska ju gå vidare för det vill Carola självklart att vi ska. Men när jag ser dessa bilder så slits jag itu. Att inte få krama och bara ringa till henne - hon gav mig en sådan styrka som hon visste att jag hade, dock inte jag själv. Hon uppmuntrade mig och stod verkligen upp för mig.
Vilken annan kamrat har funnits så nära? Vi delade skolår sedan första klass. Vi var åtskilda några år men hon var alltid densamma. Lugn, trygg och ärlig! Dessutom genomsnäll! Kram Carolas mamma för alla fina bilder som väcker fina minnen hos mig. Jag har gått vidare i min sorg men det finns något som gör ont i mig när jag tänker på henne och känner saknaden. /En väninna till Carola

Tack från Carolas mamma

Inga kommentarer: